kedd, március 25, 2014

Beszélgetéseim özvegy Koponyányi Jenőné vérnyugdíjassal - Ígéretek és politika


"Politika? Ugyan már!" - vetette oda foghegyről, és legyintett. "Mindig azok a hangzatos ígéretek, amiket nem tartanak be soha! De hiszen így volt ez már kezdetektől fogva!" - sopánkodott fülsértő hangján. Kicsit abbahagyta amit éppen csinált, megtörölte a kezeit egy félig még tiszta rongyba, majd így folytatta - "Tudod, amikor az az izé, az a 'jóisten', vagyis inkább az a Mojzes, aki nekem mindig is gyanús volt, megígérte nekik, hogy beviszi őket a 'tejjel és mézzel folyó földre'. Emlékszel, ugye?"
Kissé bizonytalankodva, de azért helyeslőn hümmögtem és bólintottam.
"Végiggondolta azt valaki is? Akkor és ott. Hogy hát szép az, hogy ott folyik a tej, meg a méz. Meg hogy oda most bemegyünk." - Szünetet tartott, egyenesen a szemeimbe nézve. Nem tudtam, mit akar ezzel mondani. Eltelt jónéhány másodperc és már aggódni kezdtem, amikor folytatta. - "És mi lesz holnap?" - Kérdezte lassan. - "Meg azután? A tej nincsen hűtőben és a nap is szokott sütni. Belegondoltál már abba, mennyire abszurd dolog egy ilyen ígéretnek felülni? Hogy most majd bemegyünk oda, és még gázálarcunk sincsen, mert még párezer év, mire feltalálják majd, és ma ott folyik a tej, ami holnapra besavanyodik és rothadni kezd, meg a méz, ami odaszárad és ilyen ragadós izé lesz belőle, hogy a cipőd hozzáragad és elmenni sem tudsz onnan, csak megdögleni a büdösben? Hát normális ember egy fél másodpercig is követett volna egy ilyen hitvány alakot, aki ilyeneket ígér?"

Nincsenek megjegyzések:

 
Locations of visitors to this page