hétfő, december 09, 2013

Ahová az alkímiának fejlődnie kellett volna...


Hogyha rendesen figyeltünk volna annak idején kémia órákon, és utána tovább képeztük volna magunkat, akkor a világ ma teljesen másképp festene. Az egész életünk új mederbe terelődhetett volna. Ahogy azt annak idején elődeink szerették volna és ábrándoztak is róla, több évszázadon keresztül. De különösen a nagy felfedezések korszakaiban.
Mert annak idején, amikor ezek a jelenleg általános iskolákban kémia órákon tanított dolgok úgymond "kiderültek", amikor ezeket a felfedezéseket megtették, azt gondolták a felfedezők, hogy ők csak az első köveket fektetik le egy úton. És elképzelték, hova vezet majd mindez. 
Elképzeltek egy világot, ahol a háziasszony - a férjével egyetemben - ismeri a kémiai reakciókat, az elemeket, molekulák összetételét, és hogy mit hogyan lehet előállítani. Olyan világot vizionáltak, ahol a boltban lehetett kapni ezekhez a reakciókhoz az alapanyagokat. 

Egészen másképpen nézne ki most a konyhánk, a fürdőszobánk. A takarítószereink, a szépítkezéshez használt anyagok, a kerti kemikáliák. A növényvédő szereinket például mi magunk állítanánk elő. Simán vágnánk, milyen anyag az, amely a kártékony rovarok kitinpáncélját feloldja, ugyanakkor teljesen ártalmatlan az emberre, és más állatokra, továbbá magára a növényre. Csukott szemmel kellene képesnek lennünk arra, hogy ezt a szert előállítsuk. 
Tegyük fel, hogy az iskolában fejtetűt kap el a gyereked. Abszurd gondolat? Mondjuk itt Angliában mindennapos dolog, de ebbe most ne menjünk bele. Simán hasznát vennéd ennek a vegyületnek. Semmi gondot nem jelentene előállítani.
Jelen pillanatban rendelkezel ezzel a tudással? Kisujjadból kirázod, mit kell használni ilyen esetben? Hogy hogyan kell előállítani?
Azt mondod, nem, de ott van az internet és biztos megleled rajta.
Kérlek, kezdd el megkeresni és szólj, ha sikerült megtalálni! Mennyi idő alatt sikerült?
(Azt a választ, miszerint "elmegyek a boltba és megveszem készen", NEM fogadom el. Elolvastad annak a szernek az összetevői listáját? Hátulról a harmadikat alapul véve mondjuk, tudod, hogy az a szer hogyan néz ki, hogyan állítható elő, mire használható, milyen hatással van rád? Mik a "pozitív" és "negatív" hatásai rád nézve? Vagy a háziállatodra nézve? Mekkora az a maximális mennyiség, amelyben lehet adagolni, hogy még veszélytelen legyen, illetve mekkora a minimális, hogy még kifejtse a jótékony hatását? Lehetne még folytatni..)

Olyan sampont tudnánk csinálni, amitől még fényesebb a hajunk, mint a legmenőbb márkáktól, amit ma csak azok a milliárdosok engedhetnek meg maguknak, "akik igazán számítanak" (jó, ez bizony szarkazmus volt a javából, elismerem), és a korpa már rég ismeretlen lenne az emberiség számára.
Nem lenne rák, és semmiféle betegség. Szív és érrendszeri megbetegedések? Szívinfarktus, agyvérzés? Micsoda?? Csak a buta, ostoba, tudás nélküli embereknél lennének ilyen betegségek, vagy tulajdonképpen bármilyen betegségek - akik lusták voltak elsajátítani az ekkorra már a közoktatásban alapvető, nélkülözhetetlen ismereteket. 

És ehhez hasonlóan, persze, az összes másik tudományág is ugyanilyen módon sokkal előrébb lehetne. Például Teslát túlszárnyalhatnák a mostani kisiskolásaink is, a jelenlegi fizika tankönyveknek az antigravitációról és a fénysebesség többszörösével történő energia- és anyagátvitelről kellene már szólniuk.

Légyszi, kérlek, - nem is, hanem inkább könyörgöm, - kérdezd meg, hogy miért nem így van ez ma!

Miért nem így van ez ma?

Hol siklott ki a vonat?

Miért nincs ezen a szinten jelen pillanatban az oktatásunk? 

Ki hackelte meg ezt az egész "felébredés" folyamatot és mi céllal? 

Hogyan lett a "big money", vagyis a "nagytőke" (rossz kifejezés, mert azt gondolhatod, kommunista vagyok, holott pedig csak igazából a Rotschild-Rockefeller érdekkörre céloztam, akiknek nem a származásukkal, hanem a cselekedeteikkel van bajom) a kerékkötője ennek a folyamatnak? Hogyan akasztották meg ők a felfedezések láncolatát, és hogyan csapolták meg egyéni érdekeiknek megfelelően, csak hogy a szélesebb néprétegek előtt továbbra is elrejtve maradhassanak ezek a természettudományi összefüggések, és hogy ők maguk viszont profitálhassanak a kemikáliák kotyvasztásának monopóliumából? Mert egyértelmű az ábra, ha megnézed egy ma árusított bármilyen kémiai kotyvalék összetételét.

És hogy - ez a legfontosabb, kérlek, sőt könyörgöm, juss el idáig mindenképpen - MIT TEHETÜNK MI, MIT TEHETSZ TE MAGAD, HOGY EZ MEGVÁLTOZZON ÉS FELFEDEZŐ ŐSEINK ÁLOM-VILÁGA VALÓRA VÁLHASSON?

Én azt mondom, nem késő tanulni, és ha nehezen is hozzáférhető, azért a mai világban már nem lehetetlen egy kis plusz tudásra szert tenni - legyen az a fizika, vagy a kémia világa.


"Ha valaki az ötvenes évekből hirtelen megjelenne, mit lenne a legnehezebb elmagyarázni neki arról, hogy hogyan élünk ma?

Birtokolok egy eszközt, amit a zsebemben tartok, és amely képes arra, hogy hozzáférést biztosít az emberiség jelenlegi tudásának teljességéhez.

Arra használom, hogy macskák képeit nézegessem, és vitába keveredjek idegenekkel."

Nos, ez sajnos rendkívül frappánsan jellemzi a jelen kor emberét. Ott van a lehetőség nála. Ott lapul a zsebében. Meg az íróasztalán. 

Él vele?

Azt hiszed, használja?

........

Úgy gondolod, Te használod? 

...............

Kérlek, ígérd meg nekem, hogy mostantól elkezded használni!
A magam részéről pedig - ne haragudj, de most nincs időm, hogy tovább folytassam ezt a blogbejegyzést, mert az internetet szeretném HASZNÁLNI. Nem csak játszadozni vele, meg rajta. ;)

Nincsenek megjegyzések:

 
Locations of visitors to this page