hétfő, augusztus 29, 2011

Zacsit mindenre! Legalább kettőt!

Kiegészítve képekkel! (eredetileg 2011. 08. 16-án jelent itt meg.)
Megint bulvár-rövidségű lesz, csak egy gondolat(ébresztés) erejéig.
Mostanában, amikor bevásárolni vagyunk és néhanapján szupermarketban támadna kedvünk gyümölcsöt vásárolni, felötlik bennünk, hogy
lehetne és kellene, sőt "üdvös" lenne bolygónk(on élő élőlények) számára ezt másképpen csinálni, mint ahogyan ma van.
(Már hallom is egyesektől az "egy fecske nem csinál nyarat" maszlagot, de őket most csípőből ignoráljuk, a távirányító megfelelő "mute" feliratú gombjának megnyomásával!)
Számold össze, hogy egy bevásárlásnál mennyi műanyagot viszel haza!
A 21. századi neo-neandervölgyi pedig hazaérve megnyugtatja a lelkiismeretét egy olyan mondattal, hogy "ezt úgyis újrahasznosítjuk".

Utánajártál-e, hogy mi az, amit TÉNYLEGESEN újrahasznosítanak, mi az, amit egyáltalán tudnak, és mi az, amiről csak azt gondolod, de a városod környékén esetleg nincs rá mód/kapacitás/érdeklődés, pedig esetleg más helyeken azt is szokták?

Vajon mi lesz a sorsa mindennek a cuccnak?

Mekkora halom képződik egyetlen háztatrtásban naponta?

Hány háztartás van a városodban/faludban?

Hány háztartás van a bolygón?

Mekkora kupac lenne ez egy év alatt a Földön, ha mindenhol így menne ez?

És

.
. . .
: : : : :
LEHETNE EZT MÁSKÉPPEN IS CSINÁLNI?

A választ nem én fogom megadni, én csak egy kérdést tettem fel, és kérlek, járj utána Te is! 
Nem veszem zokon, ha a tapasztalatodat megosztod komment formátumban, sőt megköszönöm!




...és akkor a kommentek közt beígért dolog, hogy itt mi is van ezzel az egésszel... Felhívnám a figyelmet a "no thanks" részre. Ja, és itt nálunk egyetlen "recyclables" kuka van, abba kell minden újrahasznosíthatót belerittyenteni:





7 megjegyzés:

Mami írta...

Érdekes, hogy épp a minap gondolkoztam ezen. Igenis mi nyarat csinálunk, még akkor is ha néha még a férj is furán néz rám, amikor újabb és újabb háztartási intézkedést vezetek be. Az, hogy egyáltalán nem hozunk zacsit haza, már réges régen bevezetődött. Jó nagy újrahasználatos bevásárlótáskák vannak a csomagtartóban, így a pénztár végén kosárba vissza, majd pedig az autónál pakolunk a tasikba. Tasi behoz, kiürít és vissza a csomagtartóba. Gyümölcsöt itt szinte csak porciózva lehet kapni, recyclinges dobozban, ugyanez igaz a zöldségre is. A kommunális szemetet a council a minimumra csökkentette a legalább 10 féle szelektíven gyűjtős cuccal, még a kaját is külön kell gyűjteni komposztnak. Ehhez minden háztartás megkapja a többféle kukát és dobozt, amit meghatározott napokon kell kitenni. Nem mondom, hogy nem igényel némi odafigyelést (anyu pl. még két hét múlva se tudta sokszor mit, hova tegyen), de a gyerekek pl. már tök természetesen szedik szét a fóliáskartonos dobozt és teszik két külön helyre. Engem ez némileg megnyugtat, de a pesszimizmusom töretlen a környezetszennyezéssel kapcsolatban.
Na jósokatpofáztam...:D

AtonHotep írta...

Itt közben elveszett egy komment, de én sem kommentáltam még. Ideát Borneóban csomó dolgot nem dolgoznak fel. Pl. a nylon zacsik abszolúte kiesnek, és még sok más is. Szerintem mindjárt betolok egy képet, hogy mik esnek kívül a körön.
Más kérdés, hogy amiről azt mondják, hogy újrahasznosul, az valóban meg is történik-e, és ténylegesen újrahasznosítják-e, mert erről is megoszlanak a vélemények.
Ami az itt Európában és Amerikában átvett használt műszaki cikkek Afrikában hulladékként történő kirakása után (ugye egyenesen a természetbe, hadd dolgozzon az öreg) tényleg reálisan felmerülő kérdés. Hogy a Csendes-óceán közepén lebegő, több-húsz Magyarorszgá területű nájlonzacsi-tengerről ne is tegyünk említést. Greenpeace? Greenwar? :S

Judit Antal írta...

Na akkor beírom mégegyszer. Szóval köszi, Mami, nagyon jól tetted, hogy megírtad.:-) Van okunk az optimizmusra, ha szétnézel, látod, hogy nagyon sok pozitív folyamat zajlik világszerte. Valami ilyesmit írtam. Na ez milyen gáz, hogy beírom a megjegyzést és elvész! :P Ráadásul mostanában a képeink helyett egy felkiáltójel jelenik meg. A blogger is megkergült már????

AtonHotep írta...

Most nekem rendesen fényképpel jön, de amikor felkiáltójel, akkor az biztos azt jelenti "explicit content" :D

Mami írta...

:D Megkergült hát! Nekem több hétig nem látszottak a követőim, már kezdtem is aggódni, hogy nem követnek! Ez aztán az antiparanoid helyzet!

AtonHotep írta...

:D
"Antiparanoid".... az gáz, hogy most elkezdtem magamban a Paranoid c. szám riffjét megfordítani? Hogy hogyan lehetne visszafelé lejátszani... :D

Mami írta...

...hogy neked mikről mik nem jutnak eszedbe??!! :D

 
Locations of visitors to this page