szerda, június 01, 2011

A multik szórakoznak a benzinnel

Sajnos a lényeg belefért a címbe, de azért alátámogatom még pár sorral állajtásomat.
Szóval, az volt, hogy figyeltem én is a dolgokat, de azt hittem, hogy a kocsim lett szarabb. Romlik. Így megy ez! Tavaly elment majdnem 300 mérföldet is egy tank benzinnel (akarom írni, gázolajjal), most meg ha 250-ig húzza, már szinte ünnepelhetek.


Aztán beszélgettem egy angol cimborával, és ő elmondta, mi van. 
A Tesco, a Sainsbury's, meg ha van még rajtuk kívül tán más multi is, akik kutakat is üzemeltetnek, játszanak egy kicsit az üzemanyaggal. A benzinnél az oktánszámmal, a gázolajnál nem tudom mivel. A lényeget föntebb leírtam. Ami a BP-s, Esso-s, Texaco-s, Shelles, illetve más egyéb olajipari cégeknél tankolt üzemanyaggal megtesz X távolságot, az a teszkós lebutítottal 10-15-20 százalékkal is kevesebbet.

Sajnos gázolajjal is működik a dolog, az én kocsim azzal megy. 
(Nem, a világ minden kincséért sem fogok sültkrumplis-fishandchipses használtszutykot belecsöpögtetni, ez autó és nem éthordó, pláne nem használtolaj-újrahasznosító. A "biodízel" előnyei mellett sajnos a hátrányairól nem sok helyen lehet hallani/olvasni, de tán majd egyszer, ha nagyon rászánom magam. Maradjunk annyiban, hogy a biodízel-project is csak egy villámhárító {globális szinten értsd} - a szerk.)

Szóval, ellenőrzésképpen már két tanknyit is elpöfögtem a nemteszkósból. Ismét 300...

Hogy mi a hasznuk ebből? Gondolom, a hígított verzióval több profitot tudnak harácsolni, több litert el tudnak így adni adott mennyiségű nyersolajból. 
Hogy hogyan és miként végzik eme áldásos tevékenységüket, mikor kevernek bele a cuccba és milyen adalékot, erről - őszintén szólva - fogalmam sincs.

Mindenesetre nem csak én vettem észre, hogy többet megy a verda az olajos cégek üzemanyagával, mint a csíkossal, vagy a narancssárgával. Én már készültem az autószerelőhöz megnézetni, mi lehet a hiba, hogy ilyen sokat fogyaszt, és most, hogy visszaálltam a "rendes" naftára, ez szükségtelenné vált.

Tudom,  hogy "szar ügy" TZM-esként ilyet mondanom, de egyelőre ebben a dologban az olajos cégeké a jófió szerepe. Ez van.

És csak remélhetem, hogy ebből a cikkből (ugye?) nem csináltok felkapott lánclevelet...

3 megjegyzés:

Judit Antal írta...

Francba, már épp készültem továbbküldeni "küldd tovább" kezdettel. :P

Mami írta...

Ez téllleg??? Durva...mocskos kappitallisták (hofi után szabadon). "Haldoklik! Ja! De egy haldoklótól pénzt kérni!?"

AtonHotep írta...

Próbáljátok ki Ti is! Kicsit drágább a benzin literje a benzinistáknál, de többet lehet vele menni. ;)
Most összkerékhajtásban tesztelem a paripát, és így is ugyanaz az eredmény látszik kijönni.

 
Locations of visitors to this page