péntek, december 03, 2010

A "Nissan Micra Attitűd" (kórkép?)

Autószerelő ismerőstől tudom, hogy egy Micra főnyeremény a spórolós embereknek. Így a nagy gazdasági válságban pedig úgy mindenkinek. Nem hogy nem eszik sokat, de ha szervizelni kell, sem kényszerít túl mély pénztárcába nyúlásra. 20-30 fontnál nem kell többet költened egy nagyobb szervízre sem, ha csak az anyagot nézzük. Részletekkel nem untatlak, meg annyira nem is jegyzeteltem. Kicsi motorja van, nagyon keveset eszik.
Eddig pozitív a kép, ugye?
Nem tudom, hogy ez a spórolásos dolog-e az oka, vagy ezen túlmenően van még valami, de az éremnek van egy nagyon másik oldala is.

Ugyanis ha egy nap kiakadsz a vezetni nem tudó szigetlakóktól, ha az úton cseszték fel az idegrendszered, akkor ehhez 98%-ig biztos, hogy volt legalább egy Nissan Micra sofőrjének is köze. 
Ezt a kijelentésemet hosszú kutatómunka előzte meg, ugyanolyan ez, mint a csak-bajuszos emberekkel kapcsolatos megfigyelésem. Tőlük még nem volt soha semmi száz százalékosan oké. (Ez a megállapítás a rövid hajú, szakáll nélküli egyénekre vonatkozik. Eddig száz százalékban beigazolódott - és nem csak nálam.)

Ha például egy "halszálkás" parkolót nézel végig, az biztos, hogy a hosszú, nagy autóval közlekedők nem lógnak ki, de a rövid, kicsi kocsik, mint a Nissan Micra, igen.
Ha az előtted haladó a sebességhatár alatt 5-10 mph-val közlekedik (és a forgalmi helyzet miatt nem lehet megelőzni), akkor tuti, hogy Nissan Micrával van dolgod.
Az ilyen sofőr a körforgalom előtt akkor is megáll, ha annyira tiszta a terep, hogy a sziget széléig ellátni, és sehol egy autó a környéken. Nem, nem csak lassít. Megáll.

A minap nem tudtam a drivewayről kiállni a cégnél egy ilyen kisautó miatt. Dupla vonalnál leparkolt (megállni is tilos), a driveway közepén. Legjobb. Nekem meg sietős lett volna. Ráijesztettem a sofőrre, és nekifeszültem, hogy kicentizve alig két centivel mellette húztam el a dögöt. Természetesen rögtön ott termett és neki állt feljebb. Még akkor is, amikor felhívtam a figyelmét bakijára és javasoltam, hogy jogorvoslatért forduljon rendőrhöz. 

De ettől az attitűdtől eltekintve is úgy gondolom, ha egyedül élnék, sem vennék Micrát. Egyáltalán nem praktikus. Nem igaz az, hogy könnyebb parkolóhelyet találni vele, mert anno a kombi Lagunával is mindig sikerült és a Micuval sem vagyok soha bajban. Viszont ha bevásárlás van, tudok hova pakolni. És ha egyedül élnék és időnként barátaimmal mennék erre-arra, sem kéne szégyenkeznem, hogy valaki nem tud olyan kicsire összepréselődni guggoltában, hogy beférjen. 
Hát ennyi.

Nincsenek megjegyzések:

 
Locations of visitors to this page