szerda, november 03, 2010

Öreg Jack és sportautója

Az egyik sufninkban megörököltünk egy kétkerekű, lábbal-pedállal hajtós közlekedési eszközt női kivitelben. Fel akartam volna már újítani és neJnek használatba adni, ámde nem hajlandó az életét kockáztatni az angol utakon - amit megértek, főleg a negyed órával ezelőtt történtek után.

A közeli Sainsbury's üzletben vásároltunk, majd kifelé menet betértünk a benzinkútra is. Az előttem a pumpánál álló autó épp elindult nyitva felejtett tankolónyílással, amikor egy kisebb közjátéknak lettünk szemtanúi.
Nevezzük az egyént Öreg Jacknek. 
Öreg Jack hatvanas-hetvenes éveiben járó úriember, aki a jóléti társadalom fekélyét élvezte ki kora gyerekkora óta, minek következtében jelen pillanatban olyan túlsúllyal bír, hogy a fürdőszobamérleg sírva menekül, ha csak meglátja. Öreg Jacknek nemrégiben valami nézeteltérése is támadt az ízületeivel, a lábán alig bír megállni. 

Üveges tekintetével jött ki épp, miután fizetett a benzinért. A "jött" kifejezés kicsit erős. Az autójáig támogatókra volt szüksége. A személyzet egyik tagja készséggel segített Öreg Jacknek a nehézkes szárazföldi hadművelet lebonyolításában.

Amikor megláttuk, azon tanakodtunk: vajon utas csupán, vagy a vezető ülésre fog-e beszállni. Utóbbi opció akkor még képtelenségnek tűnt volna egy normális társadalomban....

Csekély néhány percet vett csupán igénybe, amíg eljutott a shop ajtajától az alig 6-8 méterre levő autójáig.
Ez idő alatt én megtankoltam a kocsit, kicsit több, mint 50 litert csepegtettem bele. A mögötte levő kútról már indult volna egy autó, ő mögötte pedig készültek beállni. Ez addig nem volt lehetséges, amíg Öreg Jack el nem érte járművét. 
Innentől kezdve nem volt szüksége már segítségre. Magától sikerült megtalálnia az ajtót, további ugyanennyi idő alatt.

Öreg Jack, bár a fentiekből ez nem tűnik ki, szereti a száguldást.
Máskülönben minek vett volna egy piros Mitsubishi 3000GT-t, amivel azért egy enyhébb gázfröccsel fel lehet tekerni az aszfaltot?

Én közben kifizettem a vásárolt üzemanyagot.
Amikor azonban kijöttem, épp elindult és majdnem elgázolt. Na jó, ez kicsit erős, türelmesen megvárta, amíg ellépkedtem előtte.
Amíg beszálltam a kocsiba, a kikanyarodással bíbelődött. Amúgy öregurasan. *
A benzinkútról csak balra kis ívben lehet kikanyarodni.
Ő jobbra nagy ívben tette.
Az éppen arrafelé közlekedő Renault Laguna épp hogy le tudott fékezni, szerintem még nyomot is hagyott az aszfalton.
Hazafelé azon tanakodtunk, mi is történhetett.
a.) Nem vette észre, hogy nem szabad kikanyarodni jobbra. Pedig ki van táblázva, de ő nem látta ezt.
b.) Észrevette a táblát, de nem tudta, mit jelent, esetleg nem emlékezett, rég volt már a kresz vizsga...
c.) Épp a Holdon tartózkodott, és a nehézkedési erő különbségét mérte fel kanyarodás közben......

Szóval a kérdés adott:
Vajon Te, kedves nyájas olvasóm, mernél-e biciklivel közlekedni olyan szűk utcákon, ahol ilyen lények jogosítvánnyal a zsebükben, autóval közlekednek?



Amennyire halálán levőnek tűnik hétköznapi életében, annyira fürge, ha tülekedésről van szó.

A rossz nyelvek azt mondják a nyúlról, hogy nagyon sebes állat, ám igazi csúcssebességét csak akkor éri el, amikor nyúlszőr sapkaként egy kisnyugdíjas fején trónolva kell ülőhelyet szereznie a buszon. Ilyenkor gyorsulási versenyt is képes volna nyerni.

(Encyclopedia Koponyányia)

Nincsenek megjegyzések:

 
Locations of visitors to this page