péntek, december 11, 2009

A Mikulás az Isten!

Ezt a címbéli következtetést alaposan meg kell indokolni.

Le kell szögeznem, hogy itt, Angolszász vidéken a Mikulás majd csak Karácsonykor jön (odahaza a megint újszülött Jézuska helyettesíti, ugyebár)...

A Bibliából, Mózes óta tudjuk, amikor is a csip(er)kebokorban megjelent neki a jojisten (ma úgy mondanánk: ufót látott), ő úgy jelentette ki magát neki: Az vagyok, aki vagyok.

Bibliakutatók egyetértenek abban, hogy ez utóbbi vagyok egy olyan igeidő, amely minden idősíkot magába foglal: voltam-vagyok-leszek.

Ha jobban megnézzük a Mikulást, láthatjuk, hogy ez őrá is igaz: egy múltbeli gyökerekkel rendelkező figura ő (múlt, azaz PAST), aki majd egyszer a jövőben eljön (jövő, azaz FUTURE), és elhozza az ajándékokat (PRESENTs).

Az angolszász mikulacsról régebben is írtam már, lásd ezt.

Nincsenek megjegyzések:

 
Locations of visitors to this page