csütörtök, június 11, 2009

Egy hentes levele - elgondolkoztató

Az au.net fórumon leltem ezt, mailben kapta, aki oda feltolta....

> Az egyik szemem sír, a másik nevet. 1984 óta vagyok hentes és sok
> mindent láttam és sok helyen dolgoztam.
>
> Nem azért, mert rossz hentes vagyok, csak az ott tapasztalt dolgokat
> nem tudtam összeegyeztetni a lelkemmel.
>
> Na, nem azért mert én 45 kg-os Barbi baba lennék, ellenkezőleg. 120
> kg-os, parasztgyerek vagyok, akinek helyén van a szíve meg mindene.
>
> Bevezetőként csak annyit, hogy 10 éve nem vagyok a szakmámban a
> lelkiismeretem miatt.
>
> Tettem ugyan még kísérletet 2007-ben az Intersparban és a darnózseli
> húsipari cégnél, de nem tudtam elnézni, ami ott folyik.
>
> 10 évvel ezelőtt 3 féle adalékanyag létezett: a soluprat, a tejpor és
> a szójafehérje. Már ez elég volt nekem, hogy abbahagyjam.
>
> A régi hentesektől azt tanultam, hogy a kolbász ( meg minden) húsból
> van. Ezzel nem érdemes vitázni!
>
> A soluprat egy igen érdekes kémiai anyag. Az a tulajdonsága, hogy
> súlyának min. 10x-es vízmennyiséget képes megkötni, sőt főzés, sütés,
> füstölés hatására sem engedi ki magából.
>
> Miért kell ez az anyag? Hús helyett. Biztos tapasztaltál már olyat,
> hogy egy-egy felvágott után, "meginnád a londoni ködöt is".
>
> Az anyag a beleidben is működik, tehát még ott is veszi fel a
> folyadékot! Régebben a parizerbe és olcsóbb hentesárukba tettek, de ma
> már mindenbe.
>
> Tejpor az egy jó anyag, de mit keres a hentesáruknál? Ez az anyag is
> húst helyettesít, mégpedig ezzel állítják be a fehérjetartalmat, a
> receptúra szerinti mértékre.
>
> A szójafehérje is húspótló, a magasabb áru termékekbe teszik, szintén
> a fehérjetartalom miatt.
>
> Tehát ha te veszel egy 2500Ft/kg áron szalámit, akkor igazából egy kb.
> 500Ft-os anyagot majszolsz jóízűen.
>
> Van még egy "kedvenc" anyagom az emulgálószer. Ó ez nagyon remek! Fő
> funkciója a zsír megkötése, oly módon, hogy ne legyen látható! Tehát
> minél több zsír van benne, annál több az emulgálószer benne!
>
> Ezt a szájpadlásodon érezheted legelőbb amikor "fent ragad" a falat.
>
> Az elmúlt 10 év alatt az adalékanyagok arzenálja alakult ki.
>
> Nem hiszed? Nézd meg a www.adalekanyag.lap.hu -n! Lassan nincs szükség
> a szakmámra!
>
> A másik kedvenc, de ide tartózó témakör a: műbelek. A műbél színe,
> állaga alkalmas arra, hogy megtévessze a vásárlót.
>
> Pl.: egy jó barna színű virsliről azt gondoljuk, milyen jól meg van
> füstölve. Ja. Míg le nem húzod a celofánt...
>
> Emberek!
>
> A húsipari termékek húsból, némi zsiradékból, valódi fűszerekből
> állnak, amit a végén füstőlnek és/vagy főznek!
>
> Amit a multiknál árusítanak az maximum .20% húst tartalmazó SZEMÉT!
>
> Mi a megoldás? Háznál vásárolni vagy kicsi hentesnél falun.
>
> A multikat kerüljétek, úgyis hülye biorobotnak és kísérleti nyúlnak
> néznek, akiken ki lehet próbálni a MEGA PRIMITÍV reklámjaikat.
> M"egveszem mer ócsó" " vegyé, vásárolj, egyé, fogyassz, hízá, legyél
> ökör, aki elsőre mindent megvesz, mert "ócsó"
>
> Kérlek, gondolkozz el ezeken a dolgokon, mert az egészséged a tét!
Hát ezek után szóljon a jó ebédhez a nóta!

Nincsenek megjegyzések:

 
Locations of visitors to this page